B

Bolečina

V drugem videu psihologinja Larisa Oblak govori o bolečini in kako se z njo spoprijeti.

Pri hematološki bolezni je kronična bolečina stalni spremljevalec posameznikovega življenja. V osnovi lahko govorimo o dveh vrstah bolečine, fizični in psihološki. To pomeni, da v primeru, ko se posameznik spoprijema s fizično bolečino, tej doda še psihološki vidik bolečine zaradi misli, ki jih ima o bolečini. Kar pomeni, da lahko bolečino še dodatno povečamo ali pa zmanjšamo. Kako si torej pomagati in olajšati bolečino? 

Kako zmanjšati dejavnike, ki našo bolečino povečujejo?

Pri tem moramo biti pozorni na več dejavnikov: na telesne poškodbe, na ustrezno telesno vadbo (izvajamo samo priporočeno vadbo, ki bo okrepila naše mišice in podprla naše sklepe), na ustrezno prehrano, ki vpliva tako na telesno kot psihično počutje. 


Tudi utrujenost in stres sta pri doživljanju bolečine zelo pomembna. Poskrbeti moramo, da v življenje vpeljemo večji mir in zmanjšamo stresorje ter se naučimo ustreznega spoprijemanja (preko predavanj, delavnic, prakse čuječnosti, meditacije, joge, telovadbe, sprostitve v naravi). Ni odveč izpostaviti tudi redno jemanje zdravil. 


Eden od načinov, ki nam lahko pomaga lažje živeti z bolečino, je vaja čuječega zavedanja bolečine.
 

 

Oglejte si tudi:

Kdaj je pravi čas, da partnerju poveste, da imate hemofilijo?

Video z nasveti, kako sprejeti in živeti s hemofilijo.

 

 

NP-14540; 01/2021

Bolečina

V drugem videu psihologinja Larisa Oblak govori o bolečini in kako se z njo spoprijeti.

Pri hematološki bolezni je kronična bolečina stalni spremljevalec posameznikovega življenja. V osnovi lahko govorimo o dveh vrstah bolečine, fizični in psihološki. To pomeni, da v primeru, ko se posameznik spoprijema s fizično bolečino, tej doda še psihološki vidik bolečine zaradi misli, ki jih ima o bolečini. Kar pomeni, da lahko bolečino še dodatno povečamo ali pa zmanjšamo. Kako si torej pomagati in olajšati bolečino? 

Kako zmanjšati dejavnike, ki našo bolečino povečujejo?

Pri tem moramo biti pozorni na več dejavnikov: na telesne poškodbe, na ustrezno telesno vadbo (izvajamo samo priporočeno vadbo, ki bo okrepila naše mišice in podprla naše sklepe), na ustrezno prehrano, ki vpliva tako na telesno kot psihično počutje. 


Tudi utrujenost in stres sta pri doživljanju bolečine zelo pomembna. Poskrbeti moramo, da v življenje vpeljemo večji mir in zmanjšamo stresorje ter se naučimo ustreznega spoprijemanja (preko predavanj, delavnic, prakse čuječnosti, meditacije, joge, telovadbe, sprostitve v naravi). Ni odveč izpostaviti tudi redno jemanje zdravil. 


Eden od načinov, ki nam lahko pomaga lažje živeti z bolečino, je vaja čuječega zavedanja bolečine.
 

 

Oglejte si tudi:

Kdaj je pravi čas, da partnerju poveste, da imate hemofilijo?

Video z nasveti, kako sprejeti in živeti s hemofilijo.

 

 

NP-14540; 01/2021